Zajęcia te miały na celu zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności i uwrażliwienie ich na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jakie są rodzaje niepełnosprawności, w jakie nieprawdziwe stereotypy na temat niepełnosprawności nie powinny wierzyć.
Podczas zajęć dzieci doświadczyły, w jaki sposób poznają i odbierają świat osoby z niepełnosprawnością ruchową, wzrokową oraz słuchową. Dzieci z zamkniętymi oczami dotykały woreczków sensorycznych, a także badały ich zawartość przy zamkniętych oczach. Z opaską na oczach i laską w ręku chodziły po sali, omijając przeszkody, w rękawiczkach, które ograniczały ich ruchy budowały klocki, a także malowały farbami bez użycia rąk.
Udział w tych zajęciach uświadomił dzieciom, jakie problemy napotykają w swoim życiu osoby między innymi z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Ponadto dzieci obejrzały bajkę, a także pokolorowali piękne kolorowanki.
Andżelika Sałata