Uczniowie klasy piątej po omówieniu powieści „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza przygotowali „lekturowe pudełka”. Wcześniej otrzymali instrukcję, według której stworzyli swoje prace. Była to forma podsumowania lektury.

Piątoklasiści umieścili w pudełkach różne przedmioty, postacie, atrybuty bohaterów, mapy, które były związane z omawianą powieścią, ale też list do ulubionego bohatera, plan wydarzeń i inne informacje. Pudełka były tak udekorowane, aby nawiązać do treści książki. Kreatywność, wyobraźnia i samodzielność odgrywały główną rolę. Prace uczniów zaskakiwały, były impulsem do zupełnie innego spojrzenia na lekturę. To zadanie dawało uczniom szansę na wykazanie się pomysłowością, ale też udowodnienie, że znają treść powieści.

Mam nadzieję, że dzięki takiej formie pracy udało im się zapamiętać o wiele więcej, jednocześnie wykonując ciekawe działanie.

Monika Jędrzejkiewicz